loading...

مركز تحقيقات و پژوهش(متوپ)

تحقيقات

بازدید : 257
11 زمان : 1399:2

مباني نظري بازاريابي و بازاريابي الكترونيك و مديريت مشتري تحت وب و قيمت گذاري تحت وب
مباني نظري بازاريابي و بازاريابي الكترونيك و مديريت مشتري تحت وب و قيمت گذاري تحت وب

فرمت فايل : docx

حجم : 66

صفحات : 39

گروه : مباني و پيشينه نظري

توضيحات محصول :

مباني نظري بازاريابي و بازاريابي الكترونيك و مديريت مشتري تحت وب و قيمت گذاري تحت وب

مشخصات محصول:
توضيحات: فصل دوم پايان نامه كارشناسي ارشد (پيشينه و مباني نظري پژوهش)
همراه با منبع نويسي درون متني به شيوه APA جهت استفاده فصل دو پايان نامه
توضيحات نظري كامل در مورد متغير
رفرنس نويسي و پاورقي دقيق و مناسب
منبع : انگليسي وفارسي دارد (به شيوه APA)

خلاصه اي از كار:

بازاريابي و مديريت آن

مديريت بازاريابي عبارت است از فرآيند برنامه‌ريزي و اجراي پندار، قيمت‌گذاري، تبليغات و توزيع ايده، كالا و خدمات به قصد انجام مبادلاتي كه به تامين اهداف انفرادي و سازماني منجر گردد (كاتلر، 1997).

مديريت بازاريابي تلاش آگاهانه‌اي است براي به‌دست‌آوردن نتايج مثبت در مبادله با بازارهاي هدف. مديريت بازاريابي در هر بازاري كاربرد دارد و قابل اجراست. به‌طور مثال يك مدير منابع انساني با بازار نيروي كار يا يك مدير خريد با بازار مواد اوليه سر و كار دارند. اما به‌طور كلاسيك، مديريت بازاريابي به وظايف آن دسته از كاركنان سازمان اطلاق مي‌شود كه با فروش محصولات و خدمات نهايي سر و كار دارند؛ مانند مدير فروش، مدير تبليغات و فروشندگان (جانسون[1]، 2009).

................

- سير تكامل بازاريابي و اهميت آن براي سازمانها

باورش شايد سخت باشه اما وقتي كه نگاهي به تاريخچه علم اقتصاد ، توليد عمليات ، حسابداري و ديگر مباحث تجارت مياندازيم ، بازاريابي نسبت به آنها جوانتر است و قدمت آن به دهه 1900 برميگردد.قبل از اين زمان اكثر موضوعات وابسته به بازاريابي در مفاهيم اقتصادي فرض ميشدند. به عنوان مثال به تنظيم قيمت به عنوان يك موضوع ساده عرضه و تقاضا نگريسته ميشد.كم كم آگهي (كه از سال 1900 به خوبي توسعه يافت) و موارد ديگر مانند رفتار خريد مشتريان و اهميت توزيع مورد توجه قرار گرفت (ابراهيمي، 1386).

................

- اهميت بازاريابي بين المللي در عصر اينترنت

امروزه هيچ كشوري در جدايي كامل از كشورهاي ديگر زندگي نمي كند. منابع اقتصادي، تكنولوژي و سطح زندگي افراد يك كشور، بستگي نسبي به اقتصاد كشورهاي ديگر دارد كه به وسيله جريان پيچيده اي از كالاها، خدمات، سرمايه و تكنولوژي، به هم مربوط مي شوند. كشورها از طريق مبادلات بين المللي، سطح توليد خود را بالا برده و سود بيشتري كسب مي كنند. آنها از طريق واردات، كالاهايي را كه قادر به توليد آنها نيستند، به دست آورده و از طريق صادرات، كالاهاي توليدي مازاد برمصرف خود را به كشورهاي ديگر مي فرستند. گرچه يك كشور ممكن است از عوامل توليد مختلفي برخوردار باشد و بتواند انواع كالا را توليد كند، اما قادر به توليد آنها با قيمت مساوي نخواهد بود. علت اوليه مبادلات بين المللي، در ظاهر اختلاف قيمت كالا و خدمات كشورهاست. تفاوت قيمت ها يا به دليل تفاوت در شرايط عرضه يا امكانات توليد و يا تفاوت در شرايط تقاضا يا الگوي مصرف و يا تركيبي از آنهاست. تفاوت در شرايط عرضه، ممكن است ناشي از تفاوت در منابع طبيعي، كارايي، مهارت كار، سطوح تكنولوژي توليد، فراواني عوامل توليد و غيره باشد. با اين حال، تفاوت در هزينه يا شرايط عرضه، به تنهايي عامل اختلاف قيمت نيست بلكه تفاوت در شرايط تقاضا كه عمدتاً توسط سطح درامدها و الگوي مصرف متفاوت كشورها شكل مي گيرد، در ايجاد اختلاف قيمت ها به اندازه تفاوت عرضه تأثير دارد (كانتاپيپات[2]، 2009).

...............

- اينترنت و اهميت آن

از آنجا كه در چند سال اخير بحث استفاده از فن‌آوري اطلاعات در كشور به طور جدي مطرح گرديده و سازمان‌ها و نهادهاي دولتي و غير دولتي با حركتي پر شتاب بكارگيري آن را در برنامه‌هاي خود قرار داده‌اند. و از طرفي دولت نيز در قالب طرح تكفا (توسعه و كاربرد فن آوري اطلاعات) سازمان‌ها و نهادهاي خود را ملزم به ارائه برنامه‌هاي مدون جهت بكارگيري فن‌آوريهاي ارتباطاتي و اطلاعاتي نموده‌است .اهميت پذيرش فناوري اطلاعات از طرف استفاده‌كنندگان آن بيش از پيش مشخص شده و بايستي در تدوين راهبرد‌هاي زير ساخت IT اين مورد در نظر گرفته شود (خداداد و مباركي، 1381).

...............

- استفاده از اينترنت در بازاريابي

يكي از مسائل اساسي در توسعه فناوري در هر جامعه‌اي، ايجاد پيش زمنيه‌هاي مناسب فكري و فرهنگي براي پذيرش آگاهانه و مطابق با نياز آن فناوري است. رويكرد فرهنگ سازي براي كاربري و توسعه فناوري نه تنها از بعد عمومي جاي تامل و كار بسيار دارد بلكه از جنبه مديريت كلان جامعه نيز نيازمند توجه و فراگيري و توسعه است. چرا كه در عصر فناوري اطلاعات چهارچوب فرهنگ‌ها مبتني بر الگوهاي تعاملي شكل مي‌گيرد و مي‌توان آن را از بعد بالا به پايين و پايين به بالا بررسي كرد.

............

- بازاريابي الكترونيك

تعبير قديمي بازار به معناي محل ارتباط چهره به چهره مشتري و فروشنده و مكاني براي تلاقي عرضه و تقاضا ما بين آنهاست. در دنياي امروز با مجموعه تحولات و پيشرفتهاي صورت گرفته شده در آن براي خريد و فروش به حضور فيزيكي دو طرف در يك مكان واحد نيازي نيست. گسترش وسايل و امكانات حمل و نقل و اطلاع رساني و ارتباطي همانند تلفن و سيستم هاي پستي زمينه اي را به وجود آورد كه شركتها بتوانند سفارشات مشتريان خود را در سراسر جهان دريافت و كالاي مورد نظر را براي آنها ارسال كنند (گبرت و همكاران[3]، 2003).

..........

- اهميت طراحي وب

كسب و كار اينترنتي جديد بوده و با پيدايش كامپيوتر ، اينترنت، و توسعه ي جامعه ي خدماتي به عنوان يكي از سريع ترين كسب و كارها از نظر تعداد، سود و حجم در عرصه تجارت جهاني مطرح هستند. كسب و كار اينترنتي به فروش محصولات يا خدمات در اينترنت گفته مي شود. اين نوع كسب و كار به سرعت در اقتصاد امروز رشد و پيشرفت كرده است. خريد و فروش اينترنتي به كوچكترين كسب و كارها نيز اين امكان و فرصت را مي دهد كه به مخاطبان خود در سطح جهاني با حداقل هزينه دسترسي پيدا كنند (گلچين و بختايي، 1385).

................

- تبليغات اينترنتي در ايران، راهبردها و راهكارها

در ايران اينترنت از سال ۱۳۷۶ بطور نسبتاً فراگير به كار گرفته شده است و تعداد كاربران آن بطور فزاينده اي در طول ساليان اخير افزايش يافته است. با وجود اينكه تعداد سايتهاي فارسي از رشد بسياري برخوردار بوده است اما همچنان تعداد تبليغات اينترنتي اين سايتها بسيار كم و ناچيز مي باشد. اين موضوع باعث شده مشكلات مالي فراواني براي سايتها بوجود آيد چراكه يكي از مهترين منابع درآمد سايتها در دنيا، درآمدهاي ناشي از تبليغات مي باشد. مشكلات مالي سايتهاي ايراني، بسياري از آنها را پس از مدتي به تعطيلي مي كشاند و اين به معناي از دست رفتن فرصتهاي شغلي براي عده اي مي باشد. نكته قابل توجه ديگر اين است كه بازار تبليغات اينترنتي سايتها فقط محدود به يك كشور و يا يك منطقه خاص نمي باشد اين به معناي دسترسي به بازاري بسيار گسترده است كه متاسفانه به دليل عدم استفاده مناسب سهم سايتهاي ايراني از حجم درآمد ناشي از فعليتهاي تبليغاتي بسيار اندك است (منتقمي، 1389).

.............

- قيمت گذاري تحت وب و اهميت و چگونگي آن

امروزه پديده اينترنت و جهاني شدن به عنوان لازم و ملزوم يكديگر مطرح شده اند، به گونه اي كه انديشمندان اين دو را از يكديگر قابل تفكيك نمي دانند و معتقدند اينها تسهيل كننده يكديگر هستند. ديگر اينترنت يك ابزار قابل چشم پوشي و يا براي سرگرمي نيست، بلكه به يكي از لوازم ضروري زندگي بشر مدرن و رو به توسعه امروزي تبديل شده است. اينترنت و به طور كلي دنياي الكترونيك همه ابعاد زندگي و جوامع بشري را دستخوش تغيير خود كرده است.

...............

قيمت گذاري در بازار الكترونيك

قيمت گذاري در بازار بر مبناي هزينه صورت مي گيرد. در يك زنجيره ارزش عمودي فعاليتها بايد به صورت سلسله مراتبي تعريف شوند كه تا مراحل اوليه آن انجام نشود، نمي توان مراحل بعدي را آغاز كرد. چون قيمت گذاري در تجارت الكترونيك به صورت عمودي نيست ، قيمت گذاري بر مبناي هزينه ديگر پاسخگوي نياز بازار نيست. عمودي نبودن...............

..................

قيمت گذاري پويا در بازار الكترونيك

قيمت گذاري پويا استراتژي قيمتي است كه در آن قيمتها در هر لحظه به خاطر مشتريان و مصرف كنندگان و يا به دليل مجموعه محصولات و خدمات ارائه شده تغيير مي كند. اگرچه چنين استراتژي قيمتي در بازارهاي فيزيكي وجود داشت، اما در بازارهاي الكترونيك به دليل تفاوت در زنجيرة ارزش ماهيت و اهميت ديگري مي يابد. قيمت گذاري پويا يكي از مهمترين هداياي اينترنت است. قيمت گذاري پويا، قيمت گذاري در محيطي است كه در آن قيمتها ثابت نيستند بلكه انعطاف پذير هستند. (محمد و همكاران، 2002).

................

- استراتژي هاي پيشرفته قيمت گذاري

۱) قيمت گذاري تبعيضي

واژه قيمت گذاري تبعيضي اشاره بر اين دارد كه قيمتهاي متفاوت را براي افراد متفاوت بر اساس تمايل آنها به پرداخت، به كار مي گيرند. قيمت گذاري تبعيضي اين سوال را به وجود مي آورد كه آيا چنين تاكتيك هايي براي جامعه مناسب و يا سودآور هست يا خير. استراتژيست هاي قيمت گذاري، قيمت گذاري تبعيض آميز را به سه دسته تقسيم بندي مي كنند:
..................

- اهميت مديريت روابط مشتري تحت وب

استراتژي هاي بازار يابي سنتي حول مفهوم چهار p يعني قيمت، محصول، توزيع و ترفيع جهت افزايش سهم بازار متمركز بودند و توجه اوليه آنها افزايش حجم مبادلات بين فروشنده و خريدار بود. در اين زمينه حجم فروش، معيار عملكرد استراتژيها و تاكتيك هاي بازار يابي بود. اما مديريت ارتباط با مشتري نوعي استراتژي كسب و كار است كه فراتر از افزايش حجم مبادله مي باشد و هدف آن افزايش سود آوري، درآمد و رضايت مشتري است. براي تحقق اين اهداف، سازمان ها از مجموعه وسيعي از ابزار ها، رويه ها و روش ها ي ارتباطات با مشتري استفاده مي كنند. مديريت ارتباط با مشتري تمام مولفه هايي است كه در درون يك سازمان با مشتري و به شيوه اي هوشمند در ارتباطند. بسياري از عمليات و فعاليت هاي روزمره كسب و كار ها با مشتريان سر و كار دارند. از اين رو فراهم آوردن سيستم هايي كه بتواند هر كدام از اين وظايف را بهبود بخشند براي موفقيت حياتي است (منتقمي، 1382).

...............

منابع

ابراهيمي . عبدالمجيد. 1386.مديريت بازاريابي جهاني- دفتر پژوهش هاي فرهنگي، صص 13-22.

ابراهيمي، حميد. 1379. مفاهيم علمي مديريت بازاريابي. فصلنامه مدرس علوم انساني ، دوره 3، شماره 12، صص 11-34.

ايمان خان، نيلوفر. 1387. رفتار مصرف كننده در بازاريابي ديجيتال. فصلنامه مديريت، سال پنجم، شماره 11، صص 81- 88.

باقري، مصباح الهدي.، آذر، عادل. 1384. رويكردي جديد به آميخته بازاريابي اينترنتي. فصلنامه مدرس علوم انساني، دوره 9، شماره 2، صص 1-22.

..........................

.........................


[1]- Johnson

[2]- Kantapipat

[3]- Gebert et al.

قيمت محصول : 23000 تومان

دانلود

مباني نظري بازاريابي و بازاريابي الكترونيك و مديريت مشتري تحت وب و قيمت گذاري تحت وب
مباني نظري بازاريابي و بازاريابي الكترونيك و مديريت مشتري تحت وب و قيمت گذاري تحت وب

فرمت فايل : docx

حجم : 66

صفحات : 39

گروه : مباني و پيشينه نظري

توضيحات محصول :

مباني نظري بازاريابي و بازاريابي الكترونيك و مديريت مشتري تحت وب و قيمت گذاري تحت وب

مشخصات محصول:
توضيحات: فصل دوم پايان نامه كارشناسي ارشد (پيشينه و مباني نظري پژوهش)
همراه با منبع نويسي درون متني به شيوه APA جهت استفاده فصل دو پايان نامه
توضيحات نظري كامل در مورد متغير
رفرنس نويسي و پاورقي دقيق و مناسب
منبع : انگليسي وفارسي دارد (به شيوه APA)

خلاصه اي از كار:

بازاريابي و مديريت آن

مديريت بازاريابي عبارت است از فرآيند برنامه‌ريزي و اجراي پندار، قيمت‌گذاري، تبليغات و توزيع ايده، كالا و خدمات به قصد انجام مبادلاتي كه به تامين اهداف انفرادي و سازماني منجر گردد (كاتلر، 1997).

مديريت بازاريابي تلاش آگاهانه‌اي است براي به‌دست‌آوردن نتايج مثبت در مبادله با بازارهاي هدف. مديريت بازاريابي در هر بازاري كاربرد دارد و قابل اجراست. به‌طور مثال يك مدير منابع انساني با بازار نيروي كار يا يك مدير خريد با بازار مواد اوليه سر و كار دارند. اما به‌طور كلاسيك، مديريت بازاريابي به وظايف آن دسته از كاركنان سازمان اطلاق مي‌شود كه با فروش محصولات و خدمات نهايي سر و كار دارند؛ مانند مدير فروش، مدير تبليغات و فروشندگان (جانسون[1]، 2009).

................

- سير تكامل بازاريابي و اهميت آن براي سازمانها

باورش شايد سخت باشه اما وقتي كه نگاهي به تاريخچه علم اقتصاد ، توليد عمليات ، حسابداري و ديگر مباحث تجارت مياندازيم ، بازاريابي نسبت به آنها جوانتر است و قدمت آن به دهه 1900 برميگردد.قبل از اين زمان اكثر موضوعات وابسته به بازاريابي در مفاهيم اقتصادي فرض ميشدند. به عنوان مثال به تنظيم قيمت به عنوان يك موضوع ساده عرضه و تقاضا نگريسته ميشد.كم كم آگهي (كه از سال 1900 به خوبي توسعه يافت) و موارد ديگر مانند رفتار خريد مشتريان و اهميت توزيع مورد توجه قرار گرفت (ابراهيمي، 1386).

................

- اهميت بازاريابي بين المللي در عصر اينترنت

امروزه هيچ كشوري در جدايي كامل از كشورهاي ديگر زندگي نمي كند. منابع اقتصادي، تكنولوژي و سطح زندگي افراد يك كشور، بستگي نسبي به اقتصاد كشورهاي ديگر دارد كه به وسيله جريان پيچيده اي از كالاها، خدمات، سرمايه و تكنولوژي، به هم مربوط مي شوند. كشورها از طريق مبادلات بين المللي، سطح توليد خود را بالا برده و سود بيشتري كسب مي كنند. آنها از طريق واردات، كالاهايي را كه قادر به توليد آنها نيستند، به دست آورده و از طريق صادرات، كالاهاي توليدي مازاد برمصرف خود را به كشورهاي ديگر مي فرستند. گرچه يك كشور ممكن است از عوامل توليد مختلفي برخوردار باشد و بتواند انواع كالا را توليد كند، اما قادر به توليد آنها با قيمت مساوي نخواهد بود. علت اوليه مبادلات بين المللي، در ظاهر اختلاف قيمت كالا و خدمات كشورهاست. تفاوت قيمت ها يا به دليل تفاوت در شرايط عرضه يا امكانات توليد و يا تفاوت در شرايط تقاضا يا الگوي مصرف و يا تركيبي از آنهاست. تفاوت در شرايط عرضه، ممكن است ناشي از تفاوت در منابع طبيعي، كارايي، مهارت كار، سطوح تكنولوژي توليد، فراواني عوامل توليد و غيره باشد. با اين حال، تفاوت در هزينه يا شرايط عرضه، به تنهايي عامل اختلاف قيمت نيست بلكه تفاوت در شرايط تقاضا كه عمدتاً توسط سطح درامدها و الگوي مصرف متفاوت كشورها شكل مي گيرد، در ايجاد اختلاف قيمت ها به اندازه تفاوت عرضه تأثير دارد (كانتاپيپات[2]، 2009).

...............

- اينترنت و اهميت آن

از آنجا كه در چند سال اخير بحث استفاده از فن‌آوري اطلاعات در كشور به طور جدي مطرح گرديده و سازمان‌ها و نهادهاي دولتي و غير دولتي با حركتي پر شتاب بكارگيري آن را در برنامه‌هاي خود قرار داده‌اند. و از طرفي دولت نيز در قالب طرح تكفا (توسعه و كاربرد فن آوري اطلاعات) سازمان‌ها و نهادهاي خود را ملزم به ارائه برنامه‌هاي مدون جهت بكارگيري فن‌آوريهاي ارتباطاتي و اطلاعاتي نموده‌است .اهميت پذيرش فناوري اطلاعات از طرف استفاده‌كنندگان آن بيش از پيش مشخص شده و بايستي در تدوين راهبرد‌هاي زير ساخت IT اين مورد در نظر گرفته شود (خداداد و مباركي، 1381).

...............

- استفاده از اينترنت در بازاريابي

يكي از مسائل اساسي در توسعه فناوري در هر جامعه‌اي، ايجاد پيش زمنيه‌هاي مناسب فكري و فرهنگي براي پذيرش آگاهانه و مطابق با نياز آن فناوري است. رويكرد فرهنگ سازي براي كاربري و توسعه فناوري نه تنها از بعد عمومي جاي تامل و كار بسيار دارد بلكه از جنبه مديريت كلان جامعه نيز نيازمند توجه و فراگيري و توسعه است. چرا كه در عصر فناوري اطلاعات چهارچوب فرهنگ‌ها مبتني بر الگوهاي تعاملي شكل مي‌گيرد و مي‌توان آن را از بعد بالا به پايين و پايين به بالا بررسي كرد.

............

- بازاريابي الكترونيك

تعبير قديمي بازار به معناي محل ارتباط چهره به چهره مشتري و فروشنده و مكاني براي تلاقي عرضه و تقاضا ما بين آنهاست. در دنياي امروز با مجموعه تحولات و پيشرفتهاي صورت گرفته شده در آن براي خريد و فروش به حضور فيزيكي دو طرف در يك مكان واحد نيازي نيست. گسترش وسايل و امكانات حمل و نقل و اطلاع رساني و ارتباطي همانند تلفن و سيستم هاي پستي زمينه اي را به وجود آورد كه شركتها بتوانند سفارشات مشتريان خود را در سراسر جهان دريافت و كالاي مورد نظر را براي آنها ارسال كنند (گبرت و همكاران[3]، 2003).

..........

- اهميت طراحي وب

كسب و كار اينترنتي جديد بوده و با پيدايش كامپيوتر ، اينترنت، و توسعه ي جامعه ي خدماتي به عنوان يكي از سريع ترين كسب و كارها از نظر تعداد، سود و حجم در عرصه تجارت جهاني مطرح هستند. كسب و كار اينترنتي به فروش محصولات يا خدمات در اينترنت گفته مي شود. اين نوع كسب و كار به سرعت در اقتصاد امروز رشد و پيشرفت كرده است. خريد و فروش اينترنتي به كوچكترين كسب و كارها نيز اين امكان و فرصت را مي دهد كه به مخاطبان خود در سطح جهاني با حداقل هزينه دسترسي پيدا كنند (گلچين و بختايي، 1385).

................

- تبليغات اينترنتي در ايران، راهبردها و راهكارها

در ايران اينترنت از سال ۱۳۷۶ بطور نسبتاً فراگير به كار گرفته شده است و تعداد كاربران آن بطور فزاينده اي در طول ساليان اخير افزايش يافته است. با وجود اينكه تعداد سايتهاي فارسي از رشد بسياري برخوردار بوده است اما همچنان تعداد تبليغات اينترنتي اين سايتها بسيار كم و ناچيز مي باشد. اين موضوع باعث شده مشكلات مالي فراواني براي سايتها بوجود آيد چراكه يكي از مهترين منابع درآمد سايتها در دنيا، درآمدهاي ناشي از تبليغات مي باشد. مشكلات مالي سايتهاي ايراني، بسياري از آنها را پس از مدتي به تعطيلي مي كشاند و اين به معناي از دست رفتن فرصتهاي شغلي براي عده اي مي باشد. نكته قابل توجه ديگر اين است كه بازار تبليغات اينترنتي سايتها فقط محدود به يك كشور و يا يك منطقه خاص نمي باشد اين به معناي دسترسي به بازاري بسيار گسترده است كه متاسفانه به دليل عدم استفاده مناسب سهم سايتهاي ايراني از حجم درآمد ناشي از فعليتهاي تبليغاتي بسيار اندك است (منتقمي، 1389).

.............

- قيمت گذاري تحت وب و اهميت و چگونگي آن

امروزه پديده اينترنت و جهاني شدن به عنوان لازم و ملزوم يكديگر مطرح شده اند، به گونه اي كه انديشمندان اين دو را از يكديگر قابل تفكيك نمي دانند و معتقدند اينها تسهيل كننده يكديگر هستند. ديگر اينترنت يك ابزار قابل چشم پوشي و يا براي سرگرمي نيست، بلكه به يكي از لوازم ضروري زندگي بشر مدرن و رو به توسعه امروزي تبديل شده است. اينترنت و به طور كلي دنياي الكترونيك همه ابعاد زندگي و جوامع بشري را دستخوش تغيير خود كرده است.

...............

قيمت گذاري در بازار الكترونيك

قيمت گذاري در بازار بر مبناي هزينه صورت مي گيرد. در يك زنجيره ارزش عمودي فعاليتها بايد به صورت سلسله مراتبي تعريف شوند كه تا مراحل اوليه آن انجام نشود، نمي توان مراحل بعدي را آغاز كرد. چون قيمت گذاري در تجارت الكترونيك به صورت عمودي نيست ، قيمت گذاري بر مبناي هزينه ديگر پاسخگوي نياز بازار نيست. عمودي نبودن...............

..................

قيمت گذاري پويا در بازار الكترونيك

قيمت گذاري پويا استراتژي قيمتي است كه در آن قيمتها در هر لحظه به خاطر مشتريان و مصرف كنندگان و يا به دليل مجموعه محصولات و خدمات ارائه شده تغيير مي كند. اگرچه چنين استراتژي قيمتي در بازارهاي فيزيكي وجود داشت، اما در بازارهاي الكترونيك به دليل تفاوت در زنجيرة ارزش ماهيت و اهميت ديگري مي يابد. قيمت گذاري پويا يكي از مهمترين هداياي اينترنت است. قيمت گذاري پويا، قيمت گذاري در محيطي است كه در آن قيمتها ثابت نيستند بلكه انعطاف پذير هستند. (محمد و همكاران، 2002).

................

- استراتژي هاي پيشرفته قيمت گذاري

۱) قيمت گذاري تبعيضي

واژه قيمت گذاري تبعيضي اشاره بر اين دارد كه قيمتهاي متفاوت را براي افراد متفاوت بر اساس تمايل آنها به پرداخت، به كار مي گيرند. قيمت گذاري تبعيضي اين سوال را به وجود مي آورد كه آيا چنين تاكتيك هايي براي جامعه مناسب و يا سودآور هست يا خير. استراتژيست هاي قيمت گذاري، قيمت گذاري تبعيض آميز را به سه دسته تقسيم بندي مي كنند:
..................

- اهميت مديريت روابط مشتري تحت وب

استراتژي هاي بازار يابي سنتي حول مفهوم چهار p يعني قيمت، محصول، توزيع و ترفيع جهت افزايش سهم بازار متمركز بودند و توجه اوليه آنها افزايش حجم مبادلات بين فروشنده و خريدار بود. در اين زمينه حجم فروش، معيار عملكرد استراتژيها و تاكتيك هاي بازار يابي بود. اما مديريت ارتباط با مشتري نوعي استراتژي كسب و كار است كه فراتر از افزايش حجم مبادله مي باشد و هدف آن افزايش سود آوري، درآمد و رضايت مشتري است. براي تحقق اين اهداف، سازمان ها از مجموعه وسيعي از ابزار ها، رويه ها و روش ها ي ارتباطات با مشتري استفاده مي كنند. مديريت ارتباط با مشتري تمام مولفه هايي است كه در درون يك سازمان با مشتري و به شيوه اي هوشمند در ارتباطند. بسياري از عمليات و فعاليت هاي روزمره كسب و كار ها با مشتريان سر و كار دارند. از اين رو فراهم آوردن سيستم هايي كه بتواند هر كدام از اين وظايف را بهبود بخشند براي موفقيت حياتي است (منتقمي، 1382).

...............

منابع

ابراهيمي . عبدالمجيد. 1386.مديريت بازاريابي جهاني- دفتر پژوهش هاي فرهنگي، صص 13-22.

ابراهيمي، حميد. 1379. مفاهيم علمي مديريت بازاريابي. فصلنامه مدرس علوم انساني ، دوره 3، شماره 12، صص 11-34.

ايمان خان، نيلوفر. 1387. رفتار مصرف كننده در بازاريابي ديجيتال. فصلنامه مديريت، سال پنجم، شماره 11، صص 81- 88.

باقري، مصباح الهدي.، آذر، عادل. 1384. رويكردي جديد به آميخته بازاريابي اينترنتي. فصلنامه مدرس علوم انساني، دوره 9، شماره 2، صص 1-22.

..........................

.........................


[1]- Johnson

[2]- Kantapipat

[3]- Gebert et al.

قيمت محصول : 23000 تومان

دانلود

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 43

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 439
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 84
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 129
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 85
  • بازدید ماه : 893
  • بازدید سال : 2945
  • بازدید کلی : 185091
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی